إلهام شاهين وصفت يوم تنصيب المشير عبدالفتاح السيسي رئيسا للجمهورية بانه أهم من انتصار 6 اكتوبر المجيد الذي تحتفل به جموع الشعب المصري كل عام وذلك من وجهة نظرها لآن مصر بتنصيب السيسي انتصرت على عدو رهيب، وشبهت دخول السيسي لقصر الرئاسة بكأنه يوم زفاف مصر على العريس " اللي يستاهلها " على حسب ما وصفت.
الكثير من النشطاء من شتى الاطراف ابدوا غضبهم واستياءهم من تصريحات إلهام شاهين والذي اعتبروها غير المسئولة وجاءت من بعض التعليقات : " على أساس إنه كان بيحارب اليهود .. الهبل وصل لقمة الجبل ، بنحب السيسي اه بس التطبيل لا وبلاش نصنع فرعون ، مبالغة بطريقة مستفزة، نصر اكتوبر مكنش تهريج بنحب السيسى وبتحترمه وانتخبناه بس ميتقرنش بنصر اكتوبر، عيب كده، آلاف ضحوا بحياتهم مصريين وعرب عشان هذا النصر اليتيم علي اسرائيل يتهانوا بنقص تقدير من إنسانه جاهله او محترفة نفاق. مع احترامي الرءيس السيسي، مش اوى كدة الشئ لما بيزيد عن حدة بيتقلب لضدة حرب اكتوبر كان ملحمة تاريخية شهد لها العالم "
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق